Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Συνεργατική δραστηριότητα: Realtime Board

Η δραστηριότητα που θα αναλυθεί στην παρούσα ανάρτηση ήταν μια ιδέα που αναδύθηκε κατά τη ροή του έργου ως απόρροια του παιχνιδιού του κρυμμένου θησαυρού.
Στόχος του παιχνιδιού του κρυμμένου θησαυρού ήταν να οι μαθητές και των τριών σχολείων να ανακαλύψουν σε ταυτόχρονο χρόνο σε κρυψώνες του σχολικού τους κτηρίου τα γράμματα που τους αναλογούσαν προκειμένου να συνθέσουν συνεργατικά τον τίτλο του παραμυθιού "Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού".
Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού και την επίτευξη του αρχικού στόχου, προτάθηκε τα γράμματα μεμονωμένα να ανέβουν σε έναν ψηφιακό τοίχο (συνεργατικό εργαλείο web 2.0: realtime board), να ανακατευτούν και οι μαθητές και των τριων σχολείων σε real time  να συνεργαστούν και προσπαθήσουν να τα βάλουν στη σωστή τους σειρά, βλέποντας ο ένας τις κινήσεις του άλλου. Γι' αυτό το σκοπό δημιουργήθηκε ο παρακάτω ψηφιακός πίνακας


Οι ειδικοί στόχοι που ετέθησαν για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ήταν απόλυτα σύμφωνοι με τα Α.Π.Σ. και το Δ.Ε.Π.Π.Σ. του νηπιαγωγείου.  Πιο συγκεκριμένα μέσω της εργασίας σε αυτόν τον πίνακα οι μαθητές επιδιώκεται

Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: α) Να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν βασικές συμβάσεις του αλφαβητικού μας συστήματος γραφής (π.χ. ότι γράφουμε και διαβάζουμε από αριστερά προς τα δεξιά, ότι ξεκινάμε με κεφαλαίο γράμμα κτλ), β) Να αναγνωρίσουν τα γράμματα του αλφάβητου (πεζά και κεφαλαία) και να εξασκήσουν τη φωνολογική τους επίγνωση, γ) να αποτυπώσουν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους χρησιμοποιώντας τον φωνολογικό τρόπο γραφής.

Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία: α) Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργατικής μάθησης μέσω της συμμετοχής τους σε ομάδες εργασίας με απώτερο στόχο την ολοκλήρωση ενός έργου, β) να μάθουν να ακολουθούν οδηγίες, να τηρούν κανόνες και να εκτελούν ενέργειες με τη σειρά, γ) να εξασκήσουν την οπτική τους αντίληψη, δ) να καλλιεργήσουν τη λογική τους σκέψη κάνοντας τους σωστούς συνδυασμούς κινήσεων για την ολοκλήρωση ενός έργου, ε) να εξασκήσουν τη λεπτή τους κινητικότητα, στ) να ενισχυθεί η παρατηρητικότητά τους

Ως προς τη χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών: α) να εξοικειωθούν με τη χρήση του ποντικιού (να τοποθετούν το δείκτη του ποντικιού σε συγκεκριμένη θέση στην οθόνη: τεχνική "σύρε κι άσε"), β) να εξοικειωθούν με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα, γ) να ταυτίσουν τον υπολογιστή με μία μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για διασκέδαση και για παιχνίδι αλλά και για μάθηση.

Το ραντεβού των τριων σχολείων ορίστηκε για την Παρασκευή 29 Μαϊου 2015 και ώρα 09:00 το πρωί. Το έργο μοιράστηκε στα τρία: τα γαλάζια γράμματα ανήκαν στο νηπιαγωγείο του Αιγάλεω, τα ροζ στο νηπιαγωγείο της Ιουλίδας και τα λευκά στο νηπιαγωγείο του Νέου Ηρακλείου!

 Η εργασία δεν ήταν δύσκολη αλλά απαιτούσε απόλυτη συγκέντρωση της προσοχής των μαθητών και πολύ καλό οπτικοκινητικό συντονισμό και χρήση του ποντικιού. Οι μαθητές ξεκίνησαν να εργάζονται με μεγάλο ενθουσιασμό καθώς έβλεπαν σε πραγματικό χρόνο τις κινήσεις των συμμαθητών τους από τα άλλα δύο σχολεία, και το αποτέλεσμα γρήγορα τους δικαίωσε

 Στο τέλος, αντιπρόσωποι των μαθητών από τα τρία νηπιαγωγεία κάνοντας χρήση των δυνατοτήτων που τους παρείχε ο συγκεκριμένος ψηφιακός τοίχος κατέγραψαν τα συναισθήματά τους 

Η όλη διαδικασία κατεγράφη με τη βοήθεια του καταγραφικού οθόνης Camtasia από το σχολείο του Νέου Ηρακλείου. Στο video που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε τη διαδικασία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρούμε να δούμε το σχόλιό σας!