Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Τελικό Συνεργατικό Παραμύθι

Δραστηριότητα τελικής αξιολόγησης
ΣΚΕΠΤΙΚΟ:
     Έχοντας κατά νου ότι στα παιδιά αυτής της ηλικίας όσο αρέσει η ακρόαση παραμυθιών, άλλο τόσο τους αρέσει να δημιουργούν και τα δικά τους παραμύθια προχωρήσαμε στο σχεδιασμό της τελικής δραστηριότητας αξιολόγησης.
    Η ενασχόληση των παιδιών με τον αυτοσχεδιασμό παραμυθιών που δεν υπακούν σε γλωσσικούς κανόνες και στην ορθολογιστική σκέψη, τους προσφέρει πολλά στην πνευματική τους ανάπτυξη, από τη στιγμή που καλλιεργεί τη γλώσσα, τη φαντασία, την εφευρετικότητα και την κοινωνικοποίησή τους. Προϋποθέτει, βέβαια, λειτουργία σκέψης, φαντασίας και λόγου, μια και το παιδί προσπαθεί μέσα από όλο το φάσμα των εμπειριών του να αναδομήσει και να ανασχηματίσει γνωστές αφηγηματικές φόρμες, να βρει αλλά και να επινοήσει τις κατάλληλες λέξεις που θα το οδηγήσουν στο ζητούμενο αποτέλεσμα (Τσιλιμένη, 1996).
      Έτσι λοιπόν, με τους ήρωες του παραμυθιού που επεξεργαστήκαμε όλο αυτό το διάστημα θα  δημιουργήσουμε ένα καινούριο φανταστικό παραμύθι (συνεργατική δράση): Το  πρώτο σχολείο, σε ολιγομελείς ομάδες, θα δημιουργήσει ένα κομμάτι ιστορίας, θα το ζωγραφίσει και θα το σαρώσει. Το ανολοκλήρωτο κομμάτι θα περάσει στο επόμενο σχολείο που θα ακολουθήσει την ίδια διαδικασία και τέλος στο τρίτο σχολείο που θα το ολοκληρώσει. Το τελικό προϊόν θα παρουσιαστεί ως ψηφιακό βιβλίο με αφήγηση από τις φωνές των εκπαιδευτικών των τριων συνεργαζόμενων σχολείων.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Οι μαθητές επιδιώκεται:
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: α) Να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής ως μέσου επικοινωνίας, β) να συνειδητοποιήσουν τον δυναμικό τρόπο που σχετίζεται η εικόνα ενός βιβλίου με το αντίστοιχο κομμάτι γραπτού λόγου και να το εφαρμόσουν στην πράξη, γ) να αναπτύξουν την αισθητική τους αντίληψη και έκφραση και να νοιώσουν τη χαρά της προσωπικής δημιουργίας.
Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία: α) Να μάθουν να αξιοποιούν και να συνδυάζουν τις νεοαποκτηθείσες πληροφορίες με τις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες, β) να μάθουν να ακολουθούν οδηγίες, να τηρούν κανόνες και να εκτελούν ενέργειες με τη σειρά, γ) να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας και να τις εφαρμόσουν για την ολοκλήρωση ενός ομαδικού έργου.
Ως προς τη χρήση των Τ.Π.Ε.: Να αντιληφθούν και να χρησιμοποιήσουν τις δυνατότητες και τα εργαλεία που τους προσφέρει ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, τα περιφερειακά του και το διαδίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρούμε να δούμε το σχόλιό σας!