Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Τελικό Συνεργατικό Παραμύθι (Διαδικασίες στο 4ο Νηπιαγωγείο Αιγάλεω & 2/Θ Νηπιαγωγείο Ιουλίδας Κέας)

Την Τρίτη 26 Μαϊου 2015, οι συνάδελφοι από το Νέο Ηράκλειο μας έστειλαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το πρώτο κομμάτι ιστορίας που είχαν δημιουργήσει:

Η αποστολή ήταν προκλητική για το Αιγάλεω.  Οι ιδέες για το πως θα συνεχίσουμε το παραμύθι ήταν πολλές και καταγράφονταν με περίσσια προσοχή από την κ. Θεώνη.
Ήταν αρκετά συγκινητικό και όμορφο το πως οι μαθητές μέσα από το brainstorming
  • ανακαλούσαν και εφάρμοζαν προηγούμενες εμπειρίες και γνώσεις,
  • παρουσίαζαν σε ασυνείδητο επίπεδο κομμάτια του εαυτού τους, με τα οποία ταύτιζαν τον κεντρικό ήρωα της ιστορίας (προβολική ταύτιση)
  • μετέφεραν ιδέες για την αποδοχή της διαφορετικότητας και την αναγνώριση της αξίας και της μοναδικότητας κάθε ανθρώπινου όντος
Όταν η ιστορία (ως γραπτό κείμενο) έφτασε σε ένα ικανοποιητικό σημείο, η διαδικασία σταμάτησε.
Την επόμενη μέρα, η ιστορία είχε καταγραφεί σε φύλλα word και είχε χωριστεί σε νοηματικούς άξονες (7 σελίδες ιστορίας).  Με βάση τον αριθμό των σελίδων χωρίστηκαν και οι μαθητές σε 7 ανομοιογενείς ομάδες (των δύο ή των τριών ατόμων) .  Πριν παραλάβει η κάθε ομάδα το κομμάτι ιστορίας που της αναλογούσε γινόταν σχετική συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης για τις εικόνες που περιέγραφε το κάθε κείμενο. Αμέσως μετά η κάθε ομάδα "έπιανε δουλειά" και για την ακρίβεια έπιανε μολύβι, γόμα, ξυλομπογιές και μαρκαδόρους!




Μετά από πολύ κόπο και προσπάθεια,  σας παρουσιάζουμε με περηφάνεια τη συνέχεια της ιστορίας από το 4ο Νηπιαγωγείο Αιγάλεω:



 
Η ίδια μεθοδολογία ακολουθήθηκε από το Νηπιαγωγείο Ιουλίδας όπου ολοκλήρωσαν το παραμύθι ως εξής:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρούμε να δούμε το σχόλιό σας!